czwartek, 13 grudnia 2012

Enea S.A. - analiza techniczan wykresu spółki

Stan na 13.12.2012 Szanowni Państwo,
ostatnio wszystkie ruchy kursu w górę są skutecznie blokowane przez EMA50 (obecnie znajduje się w okolicy 15,68). Przebicie tej linii, potwierdzone zwiększonym wolumenem może się okazać dobrym miejscem do zakupu.




Stan na 05.12.2012

Szanowni Państwo,

Dzisiaj moja uwaga została skierowana na spółkę Enea, ponieważ uważam że w w dłuższej perspektywie obecna cena spółki znajduje się na poziomach, na których warto rozważyć zakup chociażby niewielkiego pakietu akcji.
Mimo iż sektor energetyczny jest w ostatnim czasie w niełasce inwestorów, pokazuje to dobitnie cena akcji PGE lub Tauron, to uważam że inwestowanie w spółki energetyczne ma sens. Przekonują mnie do tego sytuacje z życia codziennego, ponieważ niech sobie Państwo pomyślą co się dzieje, gdy w domu lub w pracy nie ma prądu. Moim zdaniem im bardziej nasza cywilizacja będzie się rozwijać, tym większe znaczenie zacznie odgrywać energia potrzebna do zasilania wykorzystywanych przez nas urządzeń, co powinno mieć również przełożenie na wartość akcji spółek energetycznych

To tyle jeżeli chodzi o moje rozważania teoretyczne, przejdźmy zatem do zachowania kursu na przestrzeni kilkunastu ostatnich miesięcy.

Przez ostatnie dwa lata kurs spółki poruszał się w trendzie spadkowym, którego górne ograniczenie wykreśliłem na poniższym rysunku


W tym czasie dwa razy kurs gwałtownie spadał do poziomu w pobliżu 14 zł, po czym następowała szybka reakcja strony popytowej, w wyniku czego kurs szybko odrabiał straty. W mojej opinii dnia 30.08.2012 nastąpiło przebicie ograniczenia górnego trendu spadkowego, potwierdzone zwiększonym obrotem, a linia ta stała się wsparciem dla kursu akcji.

Na powyższym wykresie zaznaczyłem dwie linie wyznaczające bardzo istotne poziomy wsparcia znajdujące się na poziomie około 15 oraz 14 zł, w pobliżu tych poziomów zamierzam dokupować akcje.

Mam nadzieje na podobne zachowanie kursu jakie miało miejsce pomiędzy rokiem 2009 a 2010 gdy kurs akcji zachował się następująco
Nie ma co liczyć tu na spektakularne wzrosty, jednakże w perspektywie kilku lat inwestycje w akcje tej spółki, może okazać się dobrym wyborem.

NAJNOWSZE ANALIZY ZNAJDĄ PAŃSTWO W ARCHIWUM BLOGA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz