wtorek, 29 stycznia 2013

Ciekawe zachowanie się kilku spółek w okolicach godziny 16.00

Szanowni Państwo,
dziś zaskoczyły mnie nagłe i niespodziewane spadki kilku spółek, które miały miejsce w okolicach godziny 16.00. Od razu przejrzałem strony na forach, czy nie było publikacji jakiś ważnych informacji, które mogły mieć na to wpływ, jednakże nic nie znalazłem. Opisane powyżej zachowanie zaobserwowałem na dwóch spółkach Budimex i Radpol, jednakże wydaje mi się, że gdyby dobrze poszukać, można by było znaleźć jeszcze kilka takich spółek.
Jeżeli chodzi o Budimex, to dzisiejszy spadek cen dotarł do ważnego wsparcia w postaci linii trendu wzrostowego, wyznaczonej na powyższym wykresie, jednakże spadek w te rejony uaktywnił popyt, który podniósł wycenę akcji, trochę powyżej poziomu wyznaczonego przez zaznaczoną na fioletowo średnią EMA200. Z drugiej strony w okolicach 70 złotych znajduje się linia oporu wieloletniego trendu spadkowego, zatem w kolejnych dniach możemy obserwować zmiany kursu spółki, w zakresie wyznaczonym przez te poziomy. Wymienione powyżej wsparcia i opory zbiegają ku sobie, pozostawiając dla wartości akcji spółki coraz mniej swobody, stąd też nieuniknione wybicie w górę lub w dół wskaże niebawem w którą stronę podąży kurs.


Drugą spółką która dzisiaj ucierpiała w okolicach godziny 16.00 jest Radpol, nie wiedząc czemu spółka nagle została przeceniona o prawie 10%, docierając w okolice w której znajdują się obecnie dwa istotne wsparcia, tzn. linia wsparcia trendu wzrostowego oraz średnia EMA50. Również tu, mimo że sytuacja wydawała się krytyczna, zadziałał popyt wyciągając kurs spółki na poziom 8,80. W tej sytuacji możemy powiedzieć że spółka straciła dzisiaj tylko 3,30% i nie jest to zła informacja, bo mogło być dużo gorzej.
Powstała na dzisiejszej sesji czarna świeca powinna być dla posiadaczy tego waloru ostrzeżeniem i motywacją do częstszego śledzenia zachowania się tej spółki. Na wykresie RSI wyznaczyłem linię wsparcia, w której pobliżu znajduje się obecnie wartość tego wskaźnika. Przecięcie tej linii będzie sygnałem do sprzedaży.

Miejmy nadzieje że kolejne sesje nie dostarczą w najbliższym czasie takich niemiłych niespodzianek.

NAJNOWSZE ANALIZY ZNAJDĄ PAŃSTWO W ARCHIWUM BLOGA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz